Singapore

13 augustus 2017 - Singapore, Singapore

We kunnen vandaag op ons gemak vertrekken richting het vliegveld van Bali, even ten zuiden van Denpasar. Het is maar 20 minuten met de taxi en na ons ontbijt vertrekken we. We nemen met pijn in ons hart afscheid van het mooie Indonesië waar ons vooral de vriendelijkheid van alle mensen is bijgebleven. De vlucht naar Singapore duurt twee en een half uur en verloopt voorspoedig. We hebben in Singapore een stop-over van 8 uur en we hebben gelezen dat je met een gratis bus de stad kunt verkennen. Bij aankomst in Singapore blijkt dat alles al vol zit en we helaas niet naar de stad kunnen. Dit is wel een domper voor ons en terneergeslagen lopen we naar de info balie om te informeren wat we dan wel kunnen doen in de komende acht uur. De medewerker attendeert ons erop dat we ook zelf naar de stad kunnen gaan: we moeten ‘gewoon’ even door de douane en een taxi of bus richting stad nemen. Zogezegd, zo gedaan en een half uur later zitten we in de taxi richting Marina Bay. We gaan eerst naar het Sky Park, een platform boven het Marina Bay Hotel dat uitzicht biedt over Singapore. We genieten van het uitzicht en lopen daarna naar “Gardens by the Bay”. Gardens by the Bay is een park om Singapore te veranderen van een "tuinstad" naar een "stad in een tuin". Het concept van Gardens by the Bay is gebaseerd op de principes van een duurzaam milieu en de metalen bomen -supertrees- zijn boomachtige structuren die het landschap van de Gardens domineren. Het ziet er ’s middags al fantastisch uit, ’s avonds wordt het er alleen maar mooier op. We zijn getuige van een show waarbij licht en muziek gebruikt worden om alles in vuur en vlam te zetten. Daarna gaan we terug naar Marina Bay waar ook een lichtshow wordt gegeven. Helemaal voldaan gaan we om half 10 terug naar Changi Airport en drinken nog een pilsje voor we om 23 uur aan boord  van ons vliegtuig kunnen…