Treinreis Jakarta – Yogjakarta

28 juli 2017 - Jakarta, Indonesië

Vandaag staat de treinreis naar Yogjakarta op het programma. We zitten om 6.00 aan het ontbijt want we zijn geadviseerd om een uur voor vertrek op het Gambir treinstation te zijn. Onze trein is de “executive train” wat zoveel betekent als: airco, ruime zitplaatsen en minder tussenstops. Deze treinrit staat bekend om zijn mooie reis door het landschap van Java. Om 7 uur zijn we op het treinstation en ook hier verbazen we ons over de efficiëntie hoe alles gaat. We hebben binnen 5 minuten onze tickets en zitten 10 minuten later in de trein. Het zijn ruime plaatsen en goed uitzicht naar buiten. Ik poets nog even de ramen aan de buitenkant zodat we 8 uur lang goed kunnen kijken.

De reis is een ware belevenis. Van spoorwegovergangen, dorpen langs het spoor, rijstvelden, en kleurrijke mensen langs het spoor. We vervelen ons geen minuut. Ook hier is het contrast met Nederland weer groot: thuis mogen mensen niet langs/op het spoor lopen terwijl hier mensen er wonen.

In Yogyakarta nemen we een taxi naar ons onderkomen, guesthouse Duta, midden in het uitgaan district. Het is een mooi - maar erg basic - guesthouse waar we twee nachten verblijven. Het is ongelofelijk dat je hier voor 20€/ nacht met vier mensen slaapt, inclusief ontbijt! We hebben wel gedeelde badkamers, maar alles is er even netjes.

Na een duik in het zwembad kleden we ons om en slenteren we door de leuke straatjes in Yogya. Na het avond eten gaan we vroeg naar bed: de wekker staat al om 3.00 uur voor onze volgende activiteit.

1. Netty Schrijen:
    31 juli 2017
    Wat een avontuurlijke vakantie hebben jullie . geniet er van. Ik geniet er iedere morgen van .groetjes voor jullie alle vier, netty
  2. Noor:
    1 augustus 2017
    Heerlijk om te lezen. Ik reis mee door jullie verhalen vanuit wereldstad Geleen. Gr, en nog veel plezier