Gili Trawangan

7 augustus 2017 - Gili Trawangan, Indonesië

Zondagochtend zijn we alle vier vroeg wakker, mogelijk de opwinding van vier dagen zon, zee en stand. We gaan om 7 uur ontbijten en na 6 dagen ‘ontbijt-op-bestelling’ is het is een verademing weer eens een buffet-ontbijt te hebben. We liggen om 8 uur al op het strand en het is er heerlijk rustig. Het is moeilijk in zee te komen want het koraal begint meteen bij het strand. Dus voorzichtig lopen op het koraal en uitkijken dat je je voeten niet openhaalt.

We maken er deze eerste dag een lekkere relax-dag van met een afwisseling van liggen, zwemmen, drinken, eten en internetten. We wagen ons ook aan het snorkelen en zien al heel mooie kleurrijke vissen en koraal. Morgen hebben we een halve dag privé tour geboekt om de schildpadden bij Gili Meno en Gili Air te zien.

Op maandagochtend melden we ons na het ontbijt om kwart voor 8 bij onze tour-guide Lalu, een leuke jonge (gespierde) Indo uit Lombok. Hij staat bekend als een zeer bekwame en goede gids/duiker, dus onze verwachtingen zijn hoog gespannen. Als we om half 9 onze eerste duik wagen zien we al meteen schildpadden. Wat een pracht om met deze dieren door het water te zweven. Het is een magisch gevoel om zo dicht bij deze dieren te komen en samen met ze te zwemmen. We maken deze ochtend nog vier duiken en zien het blauwe koraal, het scheepswrak, een standbeeld onderwater, heel veel kleurrijke vissen en gelukkig ook nog meer schildpadden. Als we tegen de middag terug zijn op Gili Trawangan voelen we ons zeer rijk. De middag liggen we op het strand en maken gebruik van onze ‘zwembad-bar’ en drinken koude Bintangs en cocktails  in het zwembad.

’s Avonds lopen we richting midden Trawangan, weg van het strand om te eten. Hier opent zich een heel nieuwe wereld voor ons: knusse eettentjes waar ook veel locals eten. We sluiten de dag af op het strand met kaarten en livemuziek op de achtergrond

1. Siggi:
    8 augustus 2017
    Wat een mooie foto's van de schildpadden! Wij zijn al blij als we met onze duikbrilletjes ( de iets grotere) forellen in de rivier zien:)
  2. Eer:
    8 augustus 2017
    Dat klinkt super!! Over een paar dagen kunnen we beginnen we beginnen met jullie eerste opdracht. Hopelijk de zon achterna!!!!

Geniet ervan!! X
  3. Frank Coenen:
    8 augustus 2017
    En dat eten!!! Heerlijk alles!
    Ik heb even gecheckt, was daar 19 jaar geleden. Is blue Marlin dive centre er nog?
  4. Eef hermans:
    9 augustus 2017
    Jongens wat leuk!!!!
    Ik ben ook op verschillende plekken vorig jaar in Bali geweest, ook op gili trawangan! Heerlijk om te lezen, t gevoel dat ik krijg brengt me weer even terug naar die prachtige stranden, heerlijke eten en lieve mensen! Geniet ervan allemaal xxxx uit Nederland
  5. Eef hermans:
    9 augustus 2017
    Jongens wat leuk!!!!
  6. Netty Schrijen:
    10 augustus 2017
    wat hebben jullie een pracht vakantie.maar ik denk dat jullie doodmoe terugkomen.
    dat zou ik er graag voor over hebben.Geniet ervan met je viertjes .Ik verheug me op de verhalen. groetjes en een knuffel van Netty Schrijen