Candidasa - Gili Trawangan

5 augustus 2017 - Gili Trawangan, Indonesië

We staan vanochtend om 7 uur op om alles te pakken en op ons gemak te ontbijten. Nengah, onze ‘manusje-van-alles’ bij villa Barong, heeft de tickets voor de boot al geboekt, inclusief vervoer naar de haven. Hij zegt dat we rond 8 uur moeten vertrekken want de ‘fast boat’ vertrekt om 8.30. We hebben geluk want de afgelopen paar dagen heeft deze niet gevaren vanwege de hoge golven. Als we in onze taxi zitten hebben we al snel in de gaten dat we half 9 niet gaan halen. We zijn een beetje benauwd dat we dus onze boot gaan missen, maar onze chauffeur verzekerd ons dat de boot op ons zal wachten en dat we tijd genoeg hebben. Het kan dus ook zo zijn voordelen hebben dat alles op z’n ooje dooje gaat in Indonesië…

De tickets liggen inderdaad al klaar in het ticket office en om tien voor 9 staan we op de kade in de volle zon te wachten. Er is nog geen boot te zien en we vertrekken uiteindelijk pas om 10 uur richting Gili Trawangan. Gili – wat kleine eilanden betekend – bestaat uit drie eilanden: Gili Trawangan, Gili Meno en Gili Air. Gili Trawangan is het grootste (2km in doorsnee) en staat bekend om de bamboe-disco’s, witte stranden, blauwe zee en het prachtige koraal om te snorkelen. Het eiland is autovrij en er rijden alleen cidomo’s (paardenkoetsen) en we zien ernaar uit om de komende 6 dagen geen scooters te ontwijken of uitlaatgassen te ruiken.

De fast boat doet er toch nog 2 uur over en de vaart doet menige achtbaan verbleken – net zo bleek als het gros van de passagiers die groen zien en met een zakje in de hand zitten. Gelukkig hebben we Nederlandse zeebenen (behalve Sam) en slaan we er ons goed doorheen. Dan opeens doemt Gili Trawangan op en het heeft inderdaad veel weg van een paradijselijk eiland. Palmbomen, witte stranden, zon, en leuke restaurants en barretjes. We lopen naar ons verblijf bij ‘Tranwangan Dive’ en ook hier hebben we een schitterend verblijf voor de komende dagen: de ‘villa’ is voor ons J. Met een eigen balkon en uitzicht over het strand en zee, twee airco kamers en een eigen badkamer.

We hebben de hele middag voor ons die we heerlijk op het stand doorbrengen – je kunt er je eten en drinken laten bezorgen dus het ontbreekt ons aan niets! Af en toe een verfrissende duik in de zee. ’s Avonds dineren we op het strand – de keuze is reuze met leuke eettentjes en veel verse vis. Na het eten is er overal (live) muziek dus we gaan ons wel amuseren hier!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl