Door het oog van de naald…

21 juli 2017 - Selfkant, Duitsland

Ons nieuwe avontuur begint zoals de meeste reisverhalen beginnen. We hebben er alle vier heel veel zin in. We hebben de hele huiskamer vol liggen met spullen: rugzakken, fotocamera-spul, toiletartikelen, antimuggenspul met heel veel DEET, verrekijker, en nog veel meer. Volgens traditie zijn we uitgenodigd bij Tjeu en Yvon om te BBQen wat ons het gevoel geeft dat de vakantie begonnen is. Bij thuiskomst besluiten we dat we morgen (vrijdag) ochtend alles inpakken want we hoeven pas om half 4 ‘s middags te vertrekken richting Frankfurt. We spelen nog een spelletje en ook Mitch doet nog mee. Tegen middernacht beginnen we met opsommen wat allemaal nog meemoet. Sam wordt gesommeerd haar paspoort klaar te leggen – bij die van Romy, Juul en Leon.

Dan breekt de paniek uit – Sam vindt haar paspoort niet…het hele huis wordt op de kop gezet. We realiseren ons dat zonder paspoort de vakantie niet kan doorgaan. En dat zo kort voor vertrek. Na een lange speurtocht is de conclusie: het paspoort is kwijtgeraakt op HockeyLoverz, het festival waar Sam het weekend ervoor is geweest. Na enig speurwerk zien we dat het paspoort op de website van HockeyLoverz staat onder gevonden voorwerpen. Een 06-noodnummer op de website staat wordt gebeld... maar niemand neemt op. Na een half uur paniekeren worden we teruggebeld door iemand van HockeyLoverz met de mededeling dat we het paspoort morgen in Rotterdam kunnen ophalen – er is iemand vanaf 9 uur op kantoor.

Het is inmiddels na 01.00 en we gaan naar bed…maar niemand slaapt rustig. Om 7 uur staan we op en Mitch gaat met mij mee naar Rotterdam zodat Romy, Juul en Sam aan het inpakken kunnen beginnen. Na twee uur rijden komen we aan in Rotterdam en als we het paspoort in handen hebben valt de last pas van ons af. Om half 1 zijn we weer thuis…het eerste spannende verhaal is een feit, nog voor dat de vakantie is begonnen…

1. Linda:
    15 augustus 2017
    Dit ierste verhoal verdeent auch un reactie: un avontuur op zich! En un mooie vermelding van de biedrage van Mitch✌