Yogyakarta

29 juli 2017 - Yogyakarta, Indonesië

We staan dus vandaag om 3.00 op. We hebben een vol programma van 12 uur rijden en bezichtigen. Als eerste rijden we met onze gids Arya naar "Setumbu hill" voor het uitzicht over de verschillende tempels die hier liggen. We komen hier om 4.30 aan en moeten nog een uur wachten op de zonsopkomst. Helaas begint het om 5.00 te regenen en het is helemaal bewolkt. Weinig kans dat iets van het mooie uitzicht kunnen zien. Helaas, maar veel dingen heb je in de hand maar het weer niet…

Als we beneden komen en richting Borobudur rijden stopt het gelukkig met regenen. We zijn een van de eersten die naar binnen gaan bij wat bekend staat als het grootste tempelcomplex ter wereld (123 x 123 meter) en heeft 9 etages. Dit boeddhistische tempelcomplex is gebouwd in 750 AD. Het vertegenwoordigen allemaal stoepa’s (ronde heilige structuur) en de hoogste en grootste staat voor Nirvana (hemel). Het is een indrukwekkend geheel en we lopen er bijna twee uur rond.

Om 9 uur gaan we verder. Onderweg naar de Prambanan ontbijten we en om 11 uur komen we aan bij deze Hindoeïstische tempel. De Prambanan is gebouwd in 850 AD en betekent “veel priesters”. Alle vier vinden we deze Hindoetempel nog indrukwekkender dan de Borobudur. De drie goden Brahma (schepper), Vishnu (beschermer) en Shiva (vernietiger) worden hier afgebeeld maar alleen Shiva wordt aanbeden. Dit lijkt logisch – volgens de Hindoes – aangezien je allen de boze god te vriend moet houden, de andere twee zijn dat al.

Ook onze twee meiden zijn een ware attractie – werkelijk iedereen (Indonesisch) wil met ze op de foto! Onze witte huid, lengte en blonde haren blijken een waar schoonheidsideaal. Als we geld zouden vragen voor iedere foto hadden we vandaag goed verdiend.

Om half 4 zijn we terug bij ons guesthouse, moe maar voldaan. Na het zwemmen gaan we de stad in voor een gezellige avond. Overal is livemuziek en het Indonesische eten zijn we nog steeds niet moe!

1. Jeannyrel V:
    30 juli 2017
    Wij genieten wat jullie zien en meemaken wat een geweldige belevenis veel liefs kus pap mam xxxx
  2. Siggi:
    30 juli 2017
    Wauw wauw en wauw!
    Wat een onvergetelijke reis (alweer!!!):)