Yogyakarta - Denpasser

30 juli 2017 - Yogyakarta, Indonesië

Juul en Sam slapen uit en Romy en ik gaan deze ochtend Yogyakarta verkennen. We willen naar het paleis van de Sultan en naar het waterpaleis. Ook willen we graag over Malioboro street (de winkelstraat van Yogya) wandelen. Op het veld voor het paleis van de Sultan is een vogelwedstrijd gaande. Het ziet er indrukwekkend uit en we aangesproken en gevraagd waar we vandaan komen. Deze vriendelijke man adviseert ons een rickshaw te nemen, maar wel iemand die geen Engels spreekt. Deze zijn namelijk veel goedkoper dan de “toeristische” rickshaws en hij helpt ons vriendelijk deze te regelen. We laten ons naar Malioboro street brengen en hebben medelijden met onze “fietser”. Het is namelijk hard werken – we zijn immers ietwat zwaarder dan de gemiddelde Indo. Op Malioboro street kijken we onze ogen uit – het is een kleurrijk geheel van rickshaws, eetstalletjes en heel veel mensen.

’s Middags hebben we de vlucht naar Denpasser, Bali die gelukkig maar een uur duurt. We worden daar door de chauffeur van onze villa opgehaald. We hebben namelijk in Ubud een villa geboekt voor 4 nachten. Na 10 dagen jungle en guesthouses hopen we nu op een paar dagen luxe. Met twee uur vertraging komen we aan in Denpasser en het is dan nog een dik uur rijden naar Ubud, een kleine toeristisch dorpje midden in Bali.

Om 21 uur komen we aan in Ubud. Onze villa ligt even buiten het dorp en we moeten nog een stukje lopen om onze villa te bereiken. De rugzakken worden gelukkig met de scooters vervoerd. Als we na een paar minuten wandelen bij onze villa aankomen overtreft dit onze verwachtingen. We hebben een compleet huis – met voor en achtertuin, twee verdiepingen, twee badkamers, 4 balkons, een eigen zwembad en…5 mensen personeel die van ’s ochtens 7 tot ’s avonds 23 uur ter beschikking staan. We zijn erg benieuwd hoe dit alles er uit ziet als het morgen licht is…