Ubud - rijstvelden

31 juli 2017 - Ubud, Indonesië

We hebben voor vandaag ons ontbijt “besteld” om 9.00 – we hebben eerst heerlijk uitgeslapen na gisterenavond lekker op een van onze balkons te hebben genoten. We hebben gevraagd ons ontbijt in het achterhuis (!) te eten – een prachtig twee-verdiepingen buitenverblijf met uitzicht op de rijstvelden. Het ontbijt is rijkelijk met spiegelei, gekookt ei, toast met jam, verse jus, vers fruit en koffie en thee en dat alles bij een heerlijke temperatuur en schitterend uitzicht. Wat een genot!

We besluiten de ochtend in de zon te liggen aan ons eigen zwembad – lekker lezen, blog bijwerken, en foto’s bekijken. We hebben een belletje gekregen, voor als we iets nodig hebben (koffie, thee, vers fruit, verse jus). Tegen de middag vragen we onze chauffeur ons naar Tegallalan te brengen, waar mooie rijstveld terrassen zijn. Als we hier tegen half 2 aankomen besluiten we eerst wat te eten.  We gaan het eerste het beste kleine eetstalletje binnen. We worden hier compleet verrast – er staan drie gerechten op de kaart (wokgroente, nasi goreng en noodle goreng) – maar ze worden vers gemaakt. Dit is het lekkerste dat we tot nu toe hebben gegeten!

We lopen via een kleine ingang omlaag en hebben een verpletterend uitzicht over de rijstvelden, die in verschillende lagen (terrassen) aangelegd zijn, te midden van de jungle. Hier kun je heel mooi door heen slenteren en op iedere bocht genieten van prachtige vergezichten.

Om vijf uur zijn we terug bij onze villa voor een duik in ons zwembad. ‘s Avonds gaan we lekker uit eten in Ubud en thuis spelen we nog wat kaart en kletsen over weer een geweldige dag…

1. Jeannyrel V:
    1 augustus 2017
    Geweldig we genieten met jullie mee leuke verhalen het word weer een mooi fotoboek reiner is het gras spuiten tegen onkruid het weer is somber kus aan allen xxxx
  2. Tjeu en yvon:
    1 augustus 2017
    ziet er allemaal perfect en indrukwekkend uit. genieten en veel plezier
  3. Jolanda:
    1 augustus 2017
    Geweldig om jullie te volgen! Fantastische foto's. Verheug me al op het fotoboek. Relax en geniet maar lekker met z'n viertje.
  4. Robert:
    3 augustus 2017
    Wow - wat een prachtige reis! Mooie verhalen en foto's! Nog heel veel plezier :-)